Polityka prywatności

I. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem danych jest Sileman Sp. z o.o. z siedzibą w Rudzie Śląskiej przy ul. Dąbrowskiego 35, 41-710 Ruda Śląska, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000207875, NIP 6412315845, REGON 278244726, z kapitałem zakładowym w kwocie 1 261 000,00 zł, tel. 32 789 08 54, e-mail: sekretariat@sileman.pl

Podmiot ten ustalił cele i środki przetwarzania danych, oferując usługi z zakresu telekomunikacji oraz świadczenia usług powiązanych lub dodatkowych, w tym przez sieć Internet.

Niniejsza Polityka Prywatności określa działania podejmowane przez Administratora w zakresie danych osobowych gromadzonych za pośrednictwem korespondencji elektronicznej oraz strony internetowej.

Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych – Paulinę Rataj, do której możesz skierować dowolne pytania, uwagi lub wnioski dotyczące Twoich danych osobowych na adres e-mail: iod@sileman.pl

W celu realizacji Twoich uprawnień, wyrażenia albo cofnięcia zgód oraz wnoszenia sprzeciwów, udaj się do siedziby firmy Sileman Sp. z o.o. lub skorzystaj z poniższych możliwości kontaktu:

  • adres e-mail: iod@sileman.pl,
  • poczta tradycyjna: Sileman Sp. z o.o. Dąbrowskiego 35, 41-710 Ruda Śląska,
  • numer telefonu: 32 789 08 54 (opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora).

II. CELE I PODSTAWY PRZETWARZANIA

eBOK

  1. Dane użytkowników eBOK, Administrator przetwarza w celu:
    1. umożliwienia podglądu i poprawiania danych dotyczących konta użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    2. umożliwienia podglądu usług świadczonych użytkownikowi (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    3. umożliwienia podglądu wykazów połączeń i wystawionych faktur (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    4. obsługi zapytań użytkowników (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    5. dostosowania i ulepszania eBOK na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
  2. eBOK zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika w postaci loginu i hasła, jednakże niepodanie danych może uniemożliwić korzystanie z usług oferowanych przez eBOK.
  3. Dane osobowe są przechowywane do czasu wycofania zgody, lecz bez wpływu na zgodność przetwarzania z prawem przed jej cofnięciem lub wniesieniem sprzeciwu.
  4. Odbiorcami danych osobowych będą podmioty, z którymi zostały zawarte umowy o współpracę oraz umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w szczególności podmioty obsługujące płatności i zajmujące się obsługą techniczną strony, a także podmioty uprawnione na podstawie odrębnych przepisów prawa.

Formularz kontaktowy

  1. Dane użytkowników kontaktujących się z Administratorem w postaci imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail oraz treści wiadomości są przetwarzane na podstawie zgody podmiotu danych na przetwarzanie danych w celu marketingowym oraz w celu prowadzenia komunikacji i udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie poprzez formularze kontaktowe dostępne na stronie internetowej Administratora (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
  2. Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do udzielenia i przesłania odpowiedzi, bądź przesłania treści marketingowych.
  3. Dane osobowe są przechowywane do czasu wycofania zgody, lecz bez wpływu na zgodność przetwarzania z prawem przed jej cofnięciem lub wniesieniem sprzeciwu.
  4. Odbiorcami danych osobowych będą podmioty, z którymi zostały zawarte umowy o współpracę oraz umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w szczególności podmioty zajmujące się obsługą techniczną strony, a także podmioty uprawnione na podstawie odrębnych przepisów prawa.

Formularz „Aplikuj do nas”

  1. Dane kandydatów do pracy, kontaktujących się z Administratorem, w postaci imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail oraz treści wiadomości, CV oraz listu motywacyjnego są przetwarzane w celu prowadzenia procesu rekrutacji na stanowisko, na które aplikuje kandydat przez okres niezbędny do przeprowadzenia procesu rekrutacji na podstawie przepisów Kodeksu pracy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
  2. Jeżeli kandydat wyrazi odrębną, dobrowolną zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych do celów przyszłej rekrutacji przez zamieszczenie stosownego oświadczenia w zgłoszeniu aplikacyjnym (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), również do celów przyszłych rekrutacji przez okres 12 miesięcy. Wyrażona zgoda może być cofnięta w każdym czasie bez wpływu na zgodność przetwarzania danych z prawem przed jej cofnięciem.
  3. Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do przeprowadzenia procesu rekrutacji.
  4. Odbiorcami danych osobowych będą podmioty, z którymi zostały zawarte umowy o współpracę oraz umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w szczególności podmioty zajmujące się obsługą techniczną strony, a także podmioty uprawnione na podstawie odrębnych przepisów prawa.

Nagrywanie rozmów

  1. Dane osób kontaktujących się z Administratorem, w postaci numeru telefonu oraz nagrania rozmów, są przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora w celach dokumentacyjnych i dowodowych dotyczących kontaktów z klientami, potencjalnymi klientami i innymi osobami kontaktującymi się telefonicznie, a także weryfikacji jakości obsługi klientów, jej udoskonalania i obrony przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  2. Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do przeprowadzenia rozmowy i udzielenia odpowiedzi.
  3. Nagrania z rozmów są przetwarzane przez okres 13 miesięcy od przeprowadzenia rozmowy. 
  4. Odbiorcami danych osobowych będą podmioty, z którymi zostały zawarte umowy o współpracę oraz umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w szczególności podmioty zajmujące się obsługą techniczną, a także podmioty uprawnione na podstawie odrębnych przepisów prawa.

Monitoring wizyjny

  1. Dane osób objętych monitoringiem wizyjnym, w postaci wizerunku utrwalonego przy użyciu środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu, są przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób oraz ochrony mienia (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  2. Monitoring obejmuje pomieszczenia biurowe, obszar wejścia do budynku od ulicy – główne wejście, plac przyległy do budynku, wejście boczne oraz parking boczny.
  3. Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do przebywania na terenie obszaru objętego monitoringiem wizyjnym.
  4. Zarejestrowany obraz przetwarzany jest przez okres 14 dni od dnia nagrania, a także w terminie dłuższym, jeżeli to wynika z obowiązujących przepisów prawa.
  5. Odbiorcami danych osobowych będą podmioty, z którymi zostały zawarte umowy o współpracę oraz umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w szczególności podmioty zajmujące się obsługą techniczną, a także podmioty uprawnione na podstawie odrębnych przepisów prawa.

III. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, masz prawo:

  • żądać dostępu do Twoich wszelkich danych osobowych znajdujących się w naszym posiadaniu oraz uzyskania od nas informacji w zakresie sposobu ich przetwarzania,
  • żądać aktualizacji Twoich danych osobowych – ich sprostowania, o ile są nieprawidłowe, a także żądania uzupełnienia danych, gdy są one niekompletne,
  • żądać ograniczenia przetwarzania Twoich danych przez nas,
  • żądać uzyskania kopii swoich danych,
  • otrzymać od nas w  powszechnie używanym formacie swoich danych osobowych, które znajdują się w naszym posiadaniu. Dodatkowo, o ile będzie to technicznie możliwe, masz prawo żądać by Twoje dane osobowe zostały przesłane przez nas bezpośrednio do innego administratora,
  • żądać usunięcia Twoich danych przez nas w przypadku, gdy dane nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub gdy przetwarzanie tych danych opierało się na zgodzie, a zgoda ta została przez Ciebie cofnięta lub gdy dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
  • cofnięcia w dowolnym momencie udzielonej zgody, o ile przetwarzanie odbywało się na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody. Cofnięcie przez Ciebie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych,
  • wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych Ciebie dotyczących narusza przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE L 2016.119.1) – RODO.

Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się, wykorzystując podane dane kontaktowe, z Administratorem i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać.

IV. PLIKI COOKIES

  1. Strona internetowa oraz eBOK korzystają z plików cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) są to pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika (np. smartfonie, komputerze).
  3. Podmiotem zamieszczającym pliki cookies na urządzeniu końcowym użytkownika strony internetowej Administratora i eBOK oraz uzyskującym do nich dostęp jest Administrator, który za pomocą plików cookies zbiera następujące informacje:
    1. adres IP,
    2. nazwa domeny,
    3. typ przeglądarki,
    4. rodzaj systemu operacyjnego,
    5. dane o ścieżce nawigacji Użytkownika i o czasie jego pozostawania na określonych podstronach.
  4. Za pośrednictwem plików cookies, które są odtwarzane w czasie kolejnej wizyty użytkownika na stronie internetowej Administratora oraz w eBOK, możliwe jest:
    1. określenie profilu informacji, jakimi użytkownik jest zainteresowany, w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google,
    2. zachowanie informacji np. o preferencjach i ustawieniach smartfonu, komputera lub innego urządzenia użytkownika,
    3. tworzenie statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
    4. utrzymanie sesji użytkownika eBOK (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie eBOK ponownie wpisywać loginu i hasła.
  5. Na naszych stronach mogą być używane dwa rodzaje ciasteczek – sesyjne oraz stałe. Te pierwsze pozostają na urządzeniu użytkownika jedynie podczas korzystania z naszych stron. Ciasteczka stałe pozostają na urządzeniu użytkownika tak długo jak długo mają ustawiony czas życia lub do momentu kiedy użytkownik je usunie.
  6. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika strony internetowej Administratora oraz eBOK wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z Administratorem podmioty trzecie, tj. Google LLC.
  7. Google LLC (dalej „Google”):
    1. w przypadku korzystania przez Użytkownika z przeglądarki Google do celów marketingowych, analitycznych i statystycznych Administrator, na podstawie zgody wyrażonej przez Użytkownika przy wejściu na stronę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), korzysta z narzędzi udostępnionych przez Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA, z którym Administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych i który w zakresie, w jakim ustala cele i sposoby przetwarzania danych zawartych w plikach cookies jest również ich administratorem, tj. Google Analytics oraz Google Maps.
    2. W celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących przetwarzania wskazanych danych przez Google zachęcamy do zapoznania się z informacjami zawartymi w polityce prywatności Google: https://policies.google.com/privacy?hl=pl oraz https://support.google.com/analytics/answer/6004245?hl=pl
    3. Z uwagi na posiadaną przez Google infrastrukturę w Stanach Zjednoczonych, istnieje możliwość przekazania danych zgromadzonych przez Google do państwa trzeciego w oparciu o decyzję Komisji Europejskiej stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony zgodnie z art. 45 RODO (decyzja Komisji z dnia 10 lipca 2023 r. znajduję się pod linkiem: https://commission.europa.eu/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection/eu-us-data-transfers_en) oraz wpis Google do Data Privacy Framework, który można sprawdzić pod adresem: https://www.dataprivacyframework.gov/list
    4. Pliki cookies Google Analytics służą do analizy statystycznej dotyczącej ruchu na stronach internetowych i są przechowywane są przez 14 miesięcy.
    5. W ramach Google Analytics Administrator zbiera również dane demograficzne które umożliwiają tworzenie raportów w oparciu o dane pozyskane z reklam Google, tj. wiek, płeć, zainteresowania.
    6. Użytkownik w każdej chwili może wyłączyć możliwość wykorzystywania swoich danych w Google Analytics w ustawieniach przeglądarki lub poprzez  zainstalowanie dodatku do swojej przeglądarki dostępnego na stronie https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl
    7. W przypadku Google Signals pliki cookies mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki użytkownik korzysta ze strony internetowej Administratora. W tym celu mogą zostać zachowane dane sesji pochodzące z witryn i aplikacji.
    8. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/.
    9. W ramach Google Maps zbierane są dane dotyczące adresu IP, co ma na celu ułatwienie użytkownikom strony wyszukania miejsc na podstawie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 li. f RODO).
  8. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki:
    1. Google Chrome https://support.google.com/accounts/answer/61416?hl=pl
    2. Firefox https://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek-i-danych-stron-firefox
    3. Safari https://support.apple.com/pl-pl/guide/safari/sfri11471/mac
    4. Opera https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies
    5. Edge https://support.microsoft.com/pl-pl/microsoft-edge/usuwanie-plik%C3%B3w-cookie-w- przegl%C4%85darce-microsoft-edge-63947406-40ac-c3b8-57b9-2a946a29ae09

V. PODSTAWOWE ZABEZPIECZENIA

Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne w celu ochrony danych przed ich utratą, zniszczeniem, ujawnieniem, dostępem do nich osób nieuprawnionych oraz nieupoważnionych:

  • do danych osobowych zbieranych przez Administratora mają dostęp wyłącznie osoby upoważnione do przetwarzania danych, osoby którym udzielono stosownych pełnomocnictw,
  • w celu zapewnienia odpowiedniej ochrony usługom świadczonym drogą elektroniczną stosowany jest wysoki poziom zabezpieczeń włącznie z ochroną kryptograficzną transmisji danych osobowych (protokół SSL).

VI. INFORMACJE DODATKOWE

  1. Zasady określone w Polityce Prywatności podlegają prawu polskiemu.
  2. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian, wycofania lub modyfikacji funkcji lub właściwości stron internetowych Administratora, a także zaprzestania działalności, przeniesienia praw oraz dokonania innych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.