Polityka prywatności

I. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem danych jest Sileman Sp. z o.o. z siedzibą w Rudzie Śląskiej przy ul. Dąbrowskiego 35, 41-710 Ruda Śląska, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000207875, NIP 6412315845, REGON 278244726, z kapitałem zakładowym w kwocie 1 261 000,00 zł, tel. 32 789 08 54, e-mail: sekretariat@sileman.pl

Podmiot ten ustalił cele i środki przetwarzania danych, oferując usługi z zakresu telekomunikacji oraz świadczenia usług powiązanych lub dodatkowych, w tym przez sieć Internet.

Niniejsza Polityka Prywatności określa działania podejmowane przez Administratora w zakresie danych osobowych gromadzonych za pośrednictwem korespondencji elektronicznej oraz strony internetowej.

Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych – Paulinę Rataj, do której możesz skierować dowolne pytania, uwagi lub wnioski dotyczące Twoich danych osobowych na adres e-mail: iod@sileman.pl

W celu realizacji Twoich uprawnień, wyrażenia albo cofnięcia zgód oraz wnoszenia sprzeciwów, udaj się do siedziby firmy Sileman Sp. z o.o. lub skorzystaj z poniższych możliwości kontaktu:

  • adres e-mail: iod@sileman.pl,
  • poczta tradycyjna: Sileman Sp. z o.o. Dąbrowskiego 35, 41-710 Ruda Śląska,
  • numer telefonu: 32 789 08 54 (opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora).

II. CELE I PODSTAWY PRZETWARZANIA

eBOK

  1. Dane użytkowników eBOK, Administrator przetwarza w celu:
    1. umożliwienia podglądu i poprawiania danych dotyczących konta użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    2. umożliwienia podglądu usług świadczonych użytkownikowi (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    3. umożliwienia podglądu wykazów połączeń i wystawionych faktur (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    4. obsługi zapytań użytkowników (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    5. dostosowania i ulepszania eBOK na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
  2. eBOK zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika w postaci loginu i hasła, jednakże niepodanie danych może uniemożliwić korzystanie z usług oferowanych przez eBOK.
  3. Dane osobowe są przechowywane do czasu wycofania zgody, lecz bez wpływu na zgodność przetwarzania z prawem przed jej cofnięciem lub wniesieniem sprzeciwu.
  4. Odbiorcami danych osobowych będą podmioty, z którymi zostały zawarte umowy o współpracę oraz umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w szczególności podmioty obsługujące płatności i zajmujące się obsługą techniczną strony, a także podmioty uprawnione na podstawie odrębnych przepisów prawa.

Formularz kontaktowy

  1. Dane użytkowników kontaktujących się z Administratorem w postaci imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail oraz treści wiadomości są przetwarzane na podstawie zgody podmiotu danych na przetwarzanie danych w celu marketingowym oraz w celu prowadzenia komunikacji i udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie poprzez formularze kontaktowe dostępne na stronie internetowej Administratora (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
  2. Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do udzielenia i przesłania odpowiedzi, bądź przesłania treści marketingowych.
  3. Dane osobowe są przechowywane do czasu wycofania zgody, lecz bez wpływu na zgodność przetwarzania z prawem przed jej cofnięciem lub wniesieniem sprzeciwu.
  4. Odbiorcami danych osobowych będą podmioty, z którymi zostały zawarte umowy o współpracę oraz umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w szczególności podmioty zajmujące się obsługą techniczną strony, a także podmioty uprawnione na podstawie odrębnych przepisów prawa.

Formularz „Aplikuj do nas”

  1. Dane kandydatów do pracy, kontaktujących się z Administratorem, w postaci imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail oraz treści wiadomości, CV oraz listu motywacyjnego są przetwarzane w celu prowadzenia procesu rekrutacji na stanowisko, na które aplikuje kandydat przez okres niezbędny do przeprowadzenia procesu rekrutacji na podstawie przepisów Kodeksu pracy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
  2. Jeżeli kandydat wyrazi odrębną, dobrowolną zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych do celów przyszłej rekrutacji przez zamieszczenie stosownego oświadczenia w zgłoszeniu aplikacyjnym (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), również do celów przyszłych rekrutacji przez okres 12 miesięcy. Wyrażona zgoda może być cofnięta w każdym czasie bez wpływu na zgodność przetwarzania danych z prawem przed jej cofnięciem.
  3. Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do przeprowadzenia procesu rekrutacji.
  4. Odbiorcami danych osobowych będą podmioty, z którymi zostały zawarte umowy o współpracę oraz umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w szczególności podmioty zajmujące się obsługą techniczną strony, a także podmioty uprawnione na podstawie odrębnych przepisów prawa.

III. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, masz prawo:

  • żądać dostępu do Twoich wszelkich danych osobowych znajdujących się w naszym posiadaniu oraz uzyskania od nas informacji w zakresie sposobu ich przetwarzania,
  • żądać aktualizacji Twoich danych osobowych – ich sprostowania, o ile są nieprawidłowe, a także żądania uzupełnienia danych, gdy są one niekompletne,
  • żądać ograniczenia przetwarzania Twoich danych przez nas,
  • żądać uzyskania kopii swoich danych,
  • otrzymać od nas w  powszechnie używanym formacie swoich danych osobowych, które znajdują się w naszym posiadaniu. Dodatkowo, o ile będzie to technicznie możliwe, masz prawo żądać by Twoje dane osobowe zostały przesłane przez nas bezpośrednio do innego administratora,
  • żądać usunięcia Twoich danych przez nas w przypadku, gdy dane nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub gdy przetwarzanie tych danych opierało się na zgodzie, a zgoda ta została przez Ciebie cofnięta lub gdy dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
  • cofnięcia w dowolnym momencie udzielonej zgody, o ile przetwarzanie odbywało się na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody. Cofnięcie przez Ciebie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych,
  • wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych Ciebie dotyczących narusza przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE L 2016.119.1) – RODO.

Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się, wykorzystując podane dane kontaktowe, z Administratorem i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać.

IV. PLIKI COOKIES

  1. Strona internetowa oraz eBOK korzystają z plików cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) są to pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika (np. smartfonie, komputerze).
  3. Podmiotem zamieszczającym pliki cookies na urządzeniu końcowym użytkownika strony internetowej Administratora i eBOK oraz uzyskującym do nich dostęp jest Administrator, który za pomocą plików cookies zbiera następujące informacje:
    1. adres IP,
    2. nazwa domeny,
    3. typ przeglądarki,
    4. rodzaj systemu operacyjnego,
    5. dane o ścieżce nawigacji Użytkownika i o czasie jego pozostawania na określonych podstronach.
  4. Za pośrednictwem plików cookies, które są odtwarzane w czasie kolejnej wizyty użytkownika na stronie internetowej Administratora oraz w eBOK, możliwe jest:
    1. określenie profilu informacji, jakimi użytkownik jest zainteresowany, w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google,
    2. zachowanie informacji np. o preferencjach i ustawieniach smartfonu, komputera lub innego urządzenia użytkownika,
    3. tworzenie statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
    4. utrzymanie sesji użytkownika eBOK (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie eBOK ponownie wpisywać loginu i hasła.
  5. Na naszych stronach mogą być używane dwa rodzaje ciasteczek – sesyjne oraz stałe. Te pierwsze pozostają na urządzeniu użytkownika jedynie podczas korzystania z naszych stron. Ciasteczka stałe pozostają na urządzeniu użytkownika tak długo jak długo mają ustawiony czas życia lub do momentu kiedy użytkownik je usunie.
  6. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika strony internetowej Administratora oraz eBOK wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z Administratorem podmioty trzecie, tj. Google LLC.
  7. Google LLC (dalej „Google”):
    1. w przypadku korzystania przez Użytkownika z przeglądarki Google do celów marketingowych, analitycznych i statystycznych Administrator, na podstawie zgody wyrażonej przez Użytkownika przy wejściu na stronę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), korzysta z narzędzi udostępnionych przez Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA, z którym Administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych i który w zakresie, w jakim ustala cele i sposoby przetwarzania danych zawartych w plikach cookies jest również ich administratorem, tj. Google Analytics oraz Google Maps.
    2. W celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących przetwarzania wskazanych danych przez Google zachęcamy do zapoznania się z informacjami zawartymi w polityce prywatności Google: https://policies.google.com/privacy?hl=pl oraz https://support.google.com/analytics/answer/6004245?hl=pl
    3. Z uwagi na posiadaną przez Google infrastrukturę w Stanach Zjednoczonych, istnieje możliwość przekazania danych zgromadzonych przez Google do państwa trzeciego w oparciu o decyzję Komisji Europejskiej stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony zgodnie z art. 45 RODO (decyzja Komisji z dnia 10 lipca 2023 r. znajduję się pod linkiem: https://commission.europa.eu/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection/eu-us-data-transfers_en) oraz wpis Google do Data Privacy Framework, który można sprawdzić pod adresem: https://www.dataprivacyframework.gov/list
    4. Pliki cookies Google Analytics służą do analizy statystycznej dotyczącej ruchu na stronach internetowych i są przechowywane są przez 14 miesięcy.
    5. W ramach Google Analytics Administrator zbiera również dane demograficzne które umożliwiają tworzenie raportów w oparciu o dane pozyskane z reklam Google, tj. wiek, płeć, zainteresowania.
    6. Użytkownik w każdej chwili może wyłączyć możliwość wykorzystywania swoich danych w Google Analytics w ustawieniach przeglądarki lub poprzez  zainstalowanie dodatku do swojej przeglądarki dostępnego na stronie https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl
    7. W przypadku Google Signals pliki cookies mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki użytkownik korzysta ze strony internetowej Administratora. W tym celu mogą zostać zachowane dane sesji pochodzące z witryn i aplikacji.
    8. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/.
    9. W ramach Google Maps zbierane są dane dotyczące adresu IP, co ma na celu ułatwienie użytkownikom strony wyszukania miejsc na podstawie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 li. f RODO).
  8. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki:
    1. Google Chrome https://support.google.com/accounts/answer/61416?hl=pl
    2. Firefox https://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek-i-danych-stron-firefox
    3. Safari https://support.apple.com/pl-pl/guide/safari/sfri11471/mac
    4. Opera https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies
    5. Edge https://support.microsoft.com/pl-pl/microsoft-edge/usuwanie-plik%C3%B3w-cookie-w- przegl%C4%85darce-microsoft-edge-63947406-40ac-c3b8-57b9-2a946a29ae09

V. PODSTAWOWE ZABEZPIECZENIA

Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne w celu ochrony danych przed ich utratą, zniszczeniem, ujawnieniem, dostępem do nich osób nieuprawnionych oraz nieupoważnionych:

  • do danych osobowych zbieranych przez Administratora mają dostęp wyłącznie osoby upoważnione do przetwarzania danych, osoby którym udzielono stosownych pełnomocnictw,
  • w celu zapewnienia odpowiedniej ochrony usługom świadczonym drogą elektroniczną stosowany jest wysoki poziom zabezpieczeń włącznie z ochroną kryptograficzną transmisji danych osobowych (protokół SSL).

VI. INFORMACJE DODATKOWE

  1. Zasady określone w Polityce Prywatności podlegają prawu polskiemu.
  2. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian, wycofania lub modyfikacji funkcji lub właściwości stron internetowych Administratora, a także zaprzestania działalności, przeniesienia praw oraz dokonania innych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.