I. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem danych jest Sileman Sp. z o.o. z siedzibą w Rudzie Śląskiej przy ul. Dąbrowskiego 35, 41-710 Ruda Śląska, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000207875, NIP 6412315845, REGON 278244726, z kapitałem zakładowym w kwocie 1 261 000,00 zł, tel. 32 789 08 54, e-mail: sekretariat@sileman.pl
Podmiot ten ustalił cele i środki przetwarzania danych, oferując usługi z zakresu telekomunikacji oraz świadczenia usług powiązanych lub dodatkowych, w tym przez sieć Internet.
Niniejsza Polityka Prywatności określa działania podejmowane przez Administratora w zakresie danych osobowych gromadzonych za pośrednictwem korespondencji elektronicznej oraz strony internetowej.
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych – Paulinę Rataj, do której możesz skierować dowolne pytania, uwagi lub wnioski dotyczące Twoich danych osobowych na adres e-mail: iod@sileman.pl
W celu realizacji Twoich uprawnień, wyrażenia albo cofnięcia zgód oraz wnoszenia sprzeciwów, udaj się do siedziby firmy Sileman Sp. z o.o. lub skorzystaj z poniższych możliwości kontaktu:
- adres e-mail: iod@sileman.pl,
- poczta tradycyjna: Sileman Sp. z o.o. Dąbrowskiego 35, 41-710 Ruda Śląska,
- numer telefonu: 32 789 08 54 (opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora).
II. CELE I PODSTAWY PRZETWARZANIA
eBOK
- Dane użytkowników eBOK, Administrator przetwarza w celu:
- umożliwienia podglądu i poprawiania danych dotyczących konta użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- umożliwienia podglądu usług świadczonych użytkownikowi (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- umożliwienia podglądu wykazów połączeń i wystawionych faktur (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- obsługi zapytań użytkowników (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- dostosowania i ulepszania eBOK na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- eBOK zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika w postaci loginu i hasła, jednakże niepodanie danych może uniemożliwić korzystanie z usług oferowanych przez eBOK.
- Dane osobowe są przechowywane do czasu wycofania zgody, lecz bez wpływu na zgodność przetwarzania z prawem przed jej cofnięciem lub wniesieniem sprzeciwu.
- Odbiorcami danych osobowych będą podmioty, z którymi zostały zawarte umowy o współpracę oraz umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w szczególności podmioty obsługujące płatności i zajmujące się obsługą techniczną strony, a także podmioty uprawnione na podstawie odrębnych przepisów prawa.
Formularz kontaktowy
- Dane użytkowników kontaktujących się z Administratorem w postaci imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail oraz treści wiadomości są przetwarzane na podstawie zgody podmiotu danych na przetwarzanie danych w celu marketingowym oraz w celu prowadzenia komunikacji i udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie poprzez formularze kontaktowe dostępne na stronie internetowej Administratora (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
- Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do udzielenia i przesłania odpowiedzi, bądź przesłania treści marketingowych.
- Dane osobowe są przechowywane do czasu wycofania zgody, lecz bez wpływu na zgodność przetwarzania z prawem przed jej cofnięciem lub wniesieniem sprzeciwu.
- Odbiorcami danych osobowych będą podmioty, z którymi zostały zawarte umowy o współpracę oraz umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w szczególności podmioty zajmujące się obsługą techniczną strony, a także podmioty uprawnione na podstawie odrębnych przepisów prawa.
Formularz „Aplikuj do nas”
- Dane kandydatów do pracy, kontaktujących się z Administratorem, w postaci imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail oraz treści wiadomości, CV oraz listu motywacyjnego są przetwarzane w celu prowadzenia procesu rekrutacji na stanowisko, na które aplikuje kandydat przez okres niezbędny do przeprowadzenia procesu rekrutacji na podstawie przepisów Kodeksu pracy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
- Jeżeli kandydat wyrazi odrębną, dobrowolną zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych do celów przyszłej rekrutacji przez zamieszczenie stosownego oświadczenia w zgłoszeniu aplikacyjnym (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), również do celów przyszłych rekrutacji przez okres 12 miesięcy. Wyrażona zgoda może być cofnięta w każdym czasie bez wpływu na zgodność przetwarzania danych z prawem przed jej cofnięciem.
- Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do przeprowadzenia procesu rekrutacji.
- Odbiorcami danych osobowych będą podmioty, z którymi zostały zawarte umowy o współpracę oraz umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w szczególności podmioty zajmujące się obsługą techniczną strony, a także podmioty uprawnione na podstawie odrębnych przepisów prawa.
III. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, masz prawo:
- żądać dostępu do Twoich wszelkich danych osobowych znajdujących się w naszym posiadaniu oraz uzyskania od nas informacji w zakresie sposobu ich przetwarzania,
- żądać aktualizacji Twoich danych osobowych – ich sprostowania, o ile są nieprawidłowe, a także żądania uzupełnienia danych, gdy są one niekompletne,
- żądać ograniczenia przetwarzania Twoich danych przez nas,
- żądać uzyskania kopii swoich danych,
- otrzymać od nas w powszechnie używanym formacie swoich danych osobowych, które znajdują się w naszym posiadaniu. Dodatkowo, o ile będzie to technicznie możliwe, masz prawo żądać by Twoje dane osobowe zostały przesłane przez nas bezpośrednio do innego administratora,
- żądać usunięcia Twoich danych przez nas w przypadku, gdy dane nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub gdy przetwarzanie tych danych opierało się na zgodzie, a zgoda ta została przez Ciebie cofnięta lub gdy dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
- cofnięcia w dowolnym momencie udzielonej zgody, o ile przetwarzanie odbywało się na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody. Cofnięcie przez Ciebie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych,
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych Ciebie dotyczących narusza przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE L 2016.119.1) – RODO.
Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się, wykorzystując podane dane kontaktowe, z Administratorem i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać.
IV. PLIKI COOKIES
- Strona internetowa oraz eBOK korzystają z plików cookies.
- Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) są to pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika (np. smartfonie, komputerze).
- Podmiotem zamieszczającym pliki cookies na urządzeniu końcowym użytkownika strony internetowej Administratora i eBOK oraz uzyskującym do nich dostęp jest Administrator, który za pomocą plików cookies zbiera następujące informacje:
- adres IP,
- nazwa domeny,
- typ przeglądarki,
- rodzaj systemu operacyjnego,
- dane o ścieżce nawigacji Użytkownika i o czasie jego pozostawania na określonych podstronach.
- Za pośrednictwem plików cookies, które są odtwarzane w czasie kolejnej wizyty użytkownika na stronie internetowej Administratora oraz w eBOK, możliwe jest:
- określenie profilu informacji, jakimi użytkownik jest zainteresowany, w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google,
- zachowanie informacji np. o preferencjach i ustawieniach smartfonu, komputera lub innego urządzenia użytkownika,
- tworzenie statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
- utrzymanie sesji użytkownika eBOK (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie eBOK ponownie wpisywać loginu i hasła.
- Na naszych stronach mogą być używane dwa rodzaje ciasteczek – sesyjne oraz stałe. Te pierwsze pozostają na urządzeniu użytkownika jedynie podczas korzystania z naszych stron. Ciasteczka stałe pozostają na urządzeniu użytkownika tak długo jak długo mają ustawiony czas życia lub do momentu kiedy użytkownik je usunie.
- Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika strony internetowej Administratora oraz eBOK wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z Administratorem podmioty trzecie, tj. Google LLC.
- Google LLC (dalej „Google”):
- w przypadku korzystania przez Użytkownika z przeglądarki Google do celów marketingowych, analitycznych i statystycznych Administrator, na podstawie zgody wyrażonej przez Użytkownika przy wejściu na stronę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), korzysta z narzędzi udostępnionych przez Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA, z którym Administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych i który w zakresie, w jakim ustala cele i sposoby przetwarzania danych zawartych w plikach cookies jest również ich administratorem, tj. Google Analytics oraz Google Maps.
- W celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących przetwarzania wskazanych danych przez Google zachęcamy do zapoznania się z informacjami zawartymi w polityce prywatności Google: https://policies.google.com/privacy?hl=pl oraz https://support.google.com/analytics/answer/6004245?hl=pl
- Z uwagi na posiadaną przez Google infrastrukturę w Stanach Zjednoczonych, istnieje możliwość przekazania danych zgromadzonych przez Google do państwa trzeciego w oparciu o decyzję Komisji Europejskiej stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony zgodnie z art. 45 RODO (decyzja Komisji z dnia 10 lipca 2023 r. znajduję się pod linkiem: https://commission.europa.eu/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection/eu-us-data-transfers_en) oraz wpis Google do Data Privacy Framework, który można sprawdzić pod adresem: https://www.dataprivacyframework.gov/list
- Pliki cookies Google Analytics służą do analizy statystycznej dotyczącej ruchu na stronach internetowych i są przechowywane są przez 14 miesięcy.
- W ramach Google Analytics Administrator zbiera również dane demograficzne które umożliwiają tworzenie raportów w oparciu o dane pozyskane z reklam Google, tj. wiek, płeć, zainteresowania.
- Użytkownik w każdej chwili może wyłączyć możliwość wykorzystywania swoich danych w Google Analytics w ustawieniach przeglądarki lub poprzez zainstalowanie dodatku do swojej przeglądarki dostępnego na stronie https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl
- W przypadku Google Signals pliki cookies mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki użytkownik korzysta ze strony internetowej Administratora. W tym celu mogą zostać zachowane dane sesji pochodzące z witryn i aplikacji.
- W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/.
- W ramach Google Maps zbierane są dane dotyczące adresu IP, co ma na celu ułatwienie użytkownikom strony wyszukania miejsc na podstawie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 li. f RODO).
- Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki:
- Google Chrome https://support.google.com/accounts/answer/61416?hl=pl
- Firefox https://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek-i-danych-stron-firefox
- Safari https://support.apple.com/pl-pl/guide/safari/sfri11471/mac
- Opera https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies
- Edge https://support.microsoft.com/pl-pl/microsoft-edge/usuwanie-plik%C3%B3w-cookie-w- przegl%C4%85darce-microsoft-edge-63947406-40ac-c3b8-57b9-2a946a29ae09
V. PODSTAWOWE ZABEZPIECZENIA
Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne w celu ochrony danych przed ich utratą, zniszczeniem, ujawnieniem, dostępem do nich osób nieuprawnionych oraz nieupoważnionych:
- do danych osobowych zbieranych przez Administratora mają dostęp wyłącznie osoby upoważnione do przetwarzania danych, osoby którym udzielono stosownych pełnomocnictw,
- w celu zapewnienia odpowiedniej ochrony usługom świadczonym drogą elektroniczną stosowany jest wysoki poziom zabezpieczeń włącznie z ochroną kryptograficzną transmisji danych osobowych (protokół SSL).
VI. INFORMACJE DODATKOWE
- Zasady określone w Polityce Prywatności podlegają prawu polskiemu.
- Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian, wycofania lub modyfikacji funkcji lub właściwości stron internetowych Administratora, a także zaprzestania działalności, przeniesienia praw oraz dokonania innych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.