18 Sty 2022

Inżynier Centrum Nadzoru Sieci

Firma Sileman sp. z o.o. zatrudni osobę na stanowisko: 

Inżynier Centrum Nadzoru Sieci

Miejsce pracy: Ruda Śląska

 

Lubisz linię poleceń, skrypty, pliki konfiguracyjne i rozpracowywanie problemów? Jeśli coś nie działa, potrafisz odpowiednio zapytać u Google, znaleźć w dokumentacji albo wydedukować metodą prób i błędów? Szukasz możliwości rozwoju w IT, ale niekoniecznie jako programista? Chcesz pracować w firmie, w której dzieją się ciekawe rzeczy, ale niekoniecznie będącej wielką, międzynarodową korporacją?

Jeśli tak, to prawdopodobnie mamy dla Ciebie ciekawą propozycję. Poszukujemy pracownika do naszego zespołu Centrum Nadzoru Sieci, którego zadaniem jest monitorowanie i koordynowanie działania ponad 600-kilometrowej sieci światłowodów na Śląsku oraz działających dzięki niej usług: transmisji danych, dostępu do Internetu, telefonii i monitoringu wizyjnego. Oferujemy zróżnicowaną pracę, w której każdy dzień jest inny. Jako Inżynier Centrum Nadzoru Sieci będziesz nie tylko reagować na alarmy i wysyłać serwis terenowy na prawdopodobne miejsca usterek, ale również konfigurować nowo instalowane urządzenia sieciowe, rozbudowywać nasz autorski system monitoringu, zgłaszać problemy z transmisją danych naszym poddostawcom, pomagać klientom diagnozować problemy  z korzystaniem z naszych usług, kreatywnie testować nowe modele urządzeń abonenckich i wykonywać rozmaite zadania administracyjne na serwerach pod kontrolą systemu Linux.

Pracujemy w systemie trzyzmianowym 24/7/365. Oczekujemy więc z jednej strony gotowości do pracy w weekendy, w święta, po południu i w nocy, ale z drugiej strony oferujemy dużą elastyczność układu zmian. Wymagamy solidnej znajomości podstaw: musisz wiedzieć, czym różni się MAC od IP, czym są „maska podsieci”, „NAT” i „port UDP”, a także co robią polecenia “wc” i „killall”. Tematów specyficznych dla naszej firmy i dla używanych przez nas urządzeń nauczymy Cię w trakcie wstępnego szkolenia.

Wymagamy:

  • Praktycznej znajomości systemów z rodziny Linux (linia poleceń, administracja systemem, korzystanie z SSH itp.).
  • Znajomości technologii sieciowych (Ethernet, podstawy routingu IP, 802.11a/b/g/n).
  • Styczności z konfigurowaniem urządzeń sieciowych (np. przełączników zarządzalnych, routerów, AP, telefony VoIP itp.).
  • Gotowości do pracy w systemie trzyzmianowym.
  • Umiejętności skutecznego diagnozowania problemów technicznych.
  • Umiejętności pracy w zespole.

Mile widziane:

  • Wykształcenie co najmniej średnie techniczne z zakresu informatyki lub telekomunikacji, mile widziane ukończone studia lub w trakcie studiów we wskazanym obszarze.
  • Znajomość technologii: GPON, DOCSIS, RRD, MySQL.
  • Znajomość języków: Bash, PHP.
  • Ogólna wiedza o protokołach sieciowych: IP, TCP, UDP, ICMP, DHCP, TFTP, HTTP, FTP, SSH, IMAP, POP3, SMTP, SNMP.

Przewidywane zadania na stanowisku pracy/odpowiedzialność:

  • Monitorowanie pracy sieci oraz systemów informatycznych.
  • Identyfikacja zagrożeń ciągłości pracy oraz awarii sieci i systemów informatycznych.
  • Skuteczne reagowanie na wykryte podczas monitorowania sieci zdarzenia.
  • Współpraca z zespołem administratorów sieci i systemów informatycznych.
  • Współpraca z dostawcami usług serwisowych, modernizacyjnych oraz instalacyjnych.
  • Współpraca z Biurem Obsługi Klienta oraz opiekunami Klientów biznesowych.
  • Współpraca z pozostałymi Inżynierami zespołu Centrum Nadzoru Sieci.
  • Utrzymanie wewnętrznego systemu monitoringu opartego o autorskie rozwiązania wykorzystujące technologie RRD, MySQL, PHP, BASH, lighttpd/nginx.
  • Kontakty z klientami w sprawach technicznych.
  • Wykonywanie kopii zapasowych systemów.

Oferujemy:

  • Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy.
  • Pracę w stabilnej, rozpoznawanej w regionie firmie o ustabilizowanej pozycji rynkowej.
  • Przyjazne środowisko: niewielki zespół zarządzany przez osoby dobrze orientujące się w zagadnieniach IT.
  • Wynagrodzenie złożone z części stałej, adekwatnej do posiadanych kwalifikacji i kompetencji oraz zmiennej, adekwatnej do zaangażowania w realizację zadań dodatkowych.
  • Pakiet medyczny finansowany przez pracodawcę.
  • Niezbędne narzędzia do pracy.

Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV oraz listu motywacyjnego WYPEŁNIAJĄC FORMULARZ ZNAJDUJĄCY SIĘ PO LEWEJ STRONIE. Uprzejmie informujemy, iż kontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami.

Prosimy o zawarcie w CV klauzuli: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji prowadzonego przez Sileman Sp. z o. o. z siedzibą w Rudzie Śląskiej zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2014 r. poz. 1182, 1662)”.

Informujemy, że Administratorem danych jest Sileman Sp. z o. o. z siedzibą w Rudzie Śląskiej przy ul. Dąbrowskiego 35. Dane zbierane są dla potrzeb rekrutacji. Ma Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych w zakresie określonym przepisami ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy oraz aktów wykonawczych jest obowiązkowe. Podanie dodatkowych danych osobowych jest dobrowolne.