27 Paź 2017

Internet po WiFi wolno działa/zrywanie połączenia WiFi – co robić?

Oto najczęstsze przyczyny wolnego działania naszego Internetu oraz zrywania połączenia WiFi.

  • Coś zakłóca pracę naszego modemu. Modemy kablowe są szczególnie wrażliwe na zakłócenia pochodzące z telefonów komórkowych i tabletów z modułem LTE. Tego typu urządzenia powinny znajdować się co najmniej w odległości dwóch lub trzech metrów od modemu. Jeśli modem znajduje się w sąsiedztwie innych urządzeń elektronicznych spróbuj na chwilę je odsunąć lub wyłączyć i sprawdź, czy nastąpiła poprawa.
  • Zbyt wiele ścian między naszym modemem a urządzeniem, na którym korzystasz z Internetu. Sprawdź, czy występuje poprawa jeśli przeniesiesz się do pokoju, w którym zainstalowany jest modem. Możesz skorzystać z naszej strony do testowania prędkości, aby uzyskać miarodajne porównanie. Jeśli bliżej modemu jest zdecydowanie lepiej, skontaktuj się z nami – pomożemy przenieść modem do bardziej centralnego miejsca Twojego domu lub mieszkania. Jeśli Twoje mieszkanie lub dom jest duży lub wielopoziomowy sprawdź naszą ofertę na wzmacniacz sygnału WiFi.
  • Problem z Twoim komputerem lub innym urządzeniem (wirus, wolny dysk, problem sprzętowy). Aby wykluczyć tę możliwość sprawdź działanie naszej sieci na innych urządzeniach np. innym komputerze, telefonie komórkowym, tablecie.
  • Zbyt dużo urządzeń intensywnie korzystających z sieci WiFi. Wszystkie urządzenia stacjonarne, które posiadają możliwość podłączenia do Internetu kablem (np. telewizor Smart TV, konsola do gier) najlepiej jest podłączyć do naszej sieci drogą przewodową, aby nie obciążały niepotrzebnie Twojego WiFi. Nasi serwisanci chętnie Ci w tym pomogą. Sprawdź naszą ofertę na przebudowę instalacji w Twoim mieszkaniu.
  • Zakłócanie Twojej sieci WiFi przez inną sieć. W mBOKu możesz spróbować zmienić numer kanału, na którym nadaje Twoja sieć. Warto przetestować działanie sieci na różnych kanałach szczególnie wtedy, kiedy Twoje urządzenia wykrywają wiele innych sieci WiFi.
  • Wadliwa lub uszkodzona instalacja w mieszkaniu. Aby rozwinąć pełną prędkość, nasz modem potrzebuje bardzo dobrej jakości sygnału. Jeśli zmieniałeś coś w domowym okablowaniu, zadzwoń do nas, nasz serwisant sprawdzi Twoją instalację i – w razie takiej konieczności – bezpłatnie wymieni wadliwe złącza, kable i rozgałęźniki.
  • Uszkodzenie modemu lub usterka naszej sieci. Dokładamy wszelkich starań, aby nasza sieć zawsze działała prawidłowo. Usterek jednak nie da się uniknąć, czasem możemy dowiedzieć się o nich tylko dzięki Twojemu zgłoszeniu.
    Na tej stronie możesz sprawdzić, czy w Twojej okolicy nie prowadzimy prac technicznych.

Jeżeli powyższe wskazówki nie pomogły to odwiedź narzędzie diagnostyczne Dr Kabel: drkabel.sileman.pl i zgłoś usterkę przez Internet!

Dodatkowo możesz skontaktować się z nami:

– przez portal mBOK: mbok.sileman.pl

– mailowo: bok@elsat.pl

– telefonicznie: 32 789 60 20

odwiedź najbliższe BOK