30 Kwiecień 2019

Dokąd zmierzasz kablówko? Abonenci pytają, my odpowiadamy :)

Minęły cztery miesiące nowego roku. Za nami duża modernizacja sieci kablowej, o której dosyć dużo się mówiło. Wyłączyliśmy analog, przerzuciliśmy wiele kanałów na inne częstotliwości oraz podłączyliśmy nowe urządzenia w naszej sieci. W związku z tak wieloma zmianami, spora część naszych Abonentów zadaje nam pytanie:

Po co wy to wszystko robicie? Przecież wszystko działa i nic nie trzeba zmieniać…

Prawdą jest i szczerze możemy powiedzieć, że faktycznie wszystko działa. Równie szczerze odpowiadamy, że niestety znowu trzeba coś zmieniać. Taką mamy branżę… dynamiczną i nielubiącą stagnacji, jednak skoro pojawiają się pytania – chętnie na wszystkie odpowiadamy :)

Zapraszamy do przeczytania wywiadu z Arkadiuszem Kudelą – Dyrektorem Sprzedaży Detalicznej:

Wyłączenie analogu – po co?

W marcu wyłączyliśmy 7 kanałów analogowych. Dzięki temu w naszym kablu znalazło się miejsce na więcej Internetu oraz kilkudziesięciokrotnie większą ilość programów telewizji cyfrowej. Systematyczna wymiana kanałów SD na kanały HD wymaga większej ilości miejsca. Kanałów HD w ofercie mamy już 144 i ciągle pracujemy nad tym, by było ich jeszcze więcej. Ulokować gdzieś będzie trzeba również kanały 4K (Ultra HD)… i tu pojawia się dobra wiadomość – właśnie rozpoczęliśmy testy! Póki co testujemy w naszej serwerowni i na naszych biurkach. Niebawem przyjdzie czas na testy w sieci produkcyjnej.

4K (UHD) dla widza to jeszcze lepsza jakość obrazu niż ta w HD. Dla operatora: jeszcze większe wymagania, ponieważ ta lepsza jakość obrazu potrzebuje więcej miejsca w kablu. Ponadto 4K oznacza jeszcze lepsze, nowsze, ale i droższe telewizory. Ich producenci stawiają ogromny nacisk na tą nową technologię, lecz póki co na rynku jest wciąż mało dobrego kontentu telewizyjnego… cóż, taką mamy branżę – dynamiczną i nielubiącą stagnacji. Dlatego my również, ulegając modzie na 4K, bierzemy się za nią i planujemy. Będziemy Was, Drodzy Abonenci informować o postępach.

Modernizacje na sieci – po co?

Rosną wymagania naszych Abonentów – zarówno w zakresie szybszego Internetu, jak i większej ilości kanałów HD. Już dzisiaj pytacie nas o kanały 4K i nowe usługi. To wszystko wymaga zmian na sieci. Zamieniamy też kable – te wykonane z miedzi na światłowodowe. Tych zmian nie widać w Państwa mieszkaniach, są zakopane głęboko pod ziemią i rozciągają się na terenie znacznej części woj. Śląskiego.

Szybszy Internet i nowe usługi – Internet cały czas przyśpiesza, kto pamięta czasy gdy 10 mbit/s wystarczało? Dzisiaj standardem staje się 100, 200 a nawet 500 Mbit/s, a są i tacy, którzy chętnie zobaczyliby na swoim speedteście 1 Gbit/s.

Telewizja na urządzeniach innych niż telewizor, czyli TV mobilna: TV na smartfony, TV na tablety i laptopy – czyli ELSAT GO… i tu kolejna dobra wiadomość – w maju rozpoczynamy testy! Trzymajcie kciuki! Dzisiaj taką usługę posiadają wyłącznie najwięksi operatorzy. Niebawem nasi Abonenci również będą mogli oglądać telewizję niekoniecznie siedząc przed telewizorem. Oczywiście, będziemy Was, drodzy Abonenci informować o postępach.

Czy będą jeszcze jakieś modernizacje?

Modernizacje są cały czas. Codziennie modernizujemy przynajmniej jeden lub dwa elementy naszej sieci. Na szczęście w najbliższym czasie nie będzie tak dużej modernizacji jak ta, która odbyła się 6 marca 2019 roku.

Dziękujemy, że jesteście z nami.
Zmieniamy się dla Was – jesteśmy dzięki Wam!